Če bi vlado vodila SDS, bi bila Slovenija že iz krize
27. dec. 2010 15:09 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017
V SDS so prepričani, da bi vlado vodili bolje od sedanje vladne koalicije Boruta Pahorja. Že od volitev 2008 v stranki predlagajo ukrepe za omilitev krize, ki pa jih koalicija ignorira. "Če vlada ni (več) zmožna učinkovitega in konstruktivnega delovanja, naj ponudi priložnost novi ekipi," pravijo v SDS.
V SDS so prepričani, da bi vlado vodili bolje od sedanje vladne koalicije Boruta Pahorja. Že od volitev 2008 v stranki predlagajo ukrepe za omilitev krize, ki pa jih koalicija ignorira. "Če vlada ni (več) zmožna učinkovitega in konstruktivnega delovanja, naj ponudi priložnost novi ekipi," pravijo v SDS.
Objavljamo sporočilo za javnost SDS:Protikrizni ukrepi SDS ostali v vladnih predalih.
Slovenska demokratska stranka že od volitev 2008 predlaga ukrepe, s katerimi bi omilili gospodarsko krizo in ublažili njene posledice. Nekdanji minister za gospodarstvo mag. Andrej Vizjak je že decembra 2008 opozoril, da predlogi vlade niso zadostni in ne bodo prinesli željenih učinkov ter izpostavil, da bi bili nujni dodatni ukrepi za omilitev finančne in gospodarske krize. Zato je poslanska skupina SDS (PS SDS) v parlamentarno proceduro vložila tri dodatne predloge zakonov: spremembo Zakona o dohodnini, Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb in Zakona o DDV (http://www.sds.si/news/3938 ). Zaradi prepočasnega odzivanja vlade na krizo so poslanci SDS decembra 2008 zahtevali tudi izredno sejo državnega zbora, kjer so vlado pozvali k takojšnjemu sprejemu ustreznih ukrepov ter poročanju državnemu zboru o dogajanju in posledicah krize.
Januarja 2009 je Strokovni svet SDS oblikoval osnutek sporazuma partnerstva 2+10 za razvoj ter odgovore na izzive gospodarske krize (http://www.sds.si/news/3993 ). SDS je osnutek predloga posredovala vsem parlamentarnim strankam in poslancema narodnosti ter jih povabila k tvornemu sodelovanju za ustvarjanje učinkovite dolgoročne razvojne podlage za obdobje 2010-2020. Februarja 2009 je Strokovni svet SDS na podlagi dogovora na sestanku predsednikov parlamentarnih strank pripravil predloge za ohranitev in povečanje gospodarske rasti, ohranitev delovnih mest in racionalizacijo javne porabe (http://www.sds.si/news/4066 ).
Marca 2009 je PS SDS vložila predlog zakona o enkratnem pokojninskem dodatku, prav tako je bila vložena zahteva za skupno sejo Odbora za delo, družino, socialne zadeve in invalide in Odbora za gospodarstvo, kjer so poslanke in poslanci razpravljali o težavah na trgu dela in brezposelnosti. V mesecu aprilu 2009 je bilo vloženih več zakonov, s katerimi bi blažili posledice finančne in gospodarske krize, med drugim novele zakonov o brezplačni pravni pomoči, o davku od dohodkov pravnih oseb, o dohodnini, o davku na dodano vrednost, o javnih financah in zakon o pomoči gospodarstvu v času gospodarske krize s spodbujanjem zasebne potrošnje.
Aprila 2009 je SDS na svojem 9. kongresu sprejela izjemno pomembno Resolucijo o izzivih kriznega časa, ki je v nasprotju z vladnim pasivnim pristopom, ponudila konkretne odgovore na izzive gospodarske krize (http://www.sds.si/news/4305 ). Kmalu zatem je Strokovni svet SDS sprejel paket ukrepov in zakonskih rešitev za izhod iz gospodarske in finančne krize ter jih posredoval Državnemu zboru RS, vladi ter zainteresirani javnosti (http://www.sds.si/news/4367 ). Ukrepi so bili razdeljeni v tri sklope, in sicer na ukrepe za spodbujanje proizvodne in investicijske dejavnosti podjetij, vključno z ukrepi za ohranitev in ustvarjanje delovnih mest in blažitev socialnih posledic krize, ukrepe za spodbujanje zasebne in državne (investicijske) potrošnje ter za racionalnejše obnašanje države in ukrepe za stabilizacijo in normalno delovanje finančnega sistema ter finančnega trga. Maja 2009 je bila nato na predlog SDS sklicana izredna seja DZ, na kateri so poslanci obravnavali zgornji paket ukrepov in pet zakonov za izboljšanje gospodarske rasti (http://www.sds.si/news/3697 ). Konec meseca maja je predsednik SDS Borutu Pahorju kljub arogantni zavrnitvi njenih protikriznih ukrepov v DZ ponovno ponudil roko pri premagovanju gospodarske krize (http://www.sds.si/news/4519 ).
Svet SDS je na seji septembra 2009 v Cerkljah na Gorenjskem sprejel izjavo o gospodarski in socialni situaciji v Sloveniji v luči delavskih protestov in neučinkovitih protikriznih ukrepov vlade (http://www.sds.si/news/4978 ). Novembra sta Strokovni svet SDS in Gospodarski forum SDS v sodelovanju z SME Union Slovenija organizirala konferenco z naslovom »Obvladovanje gospodarske krize« (http://www.sds.si/news/5256 ), ki se je je udeležilo mnogo podjetnikov. Vsi so pozdravili angažiranje SDS na tem področju.
V letu 2009 je poslanska skupina SDS vložila tudi novele zakonov o jamstveni shemi Republike Slovenije, o davčnem postopku, o kmetijskih zemljiščih, o pravici do plačila prispevka za socialno zavarovanje samozaposlenim v domači in umetnostni obrti, zahtevo za sklic nujne seje Odbora za notranjo politiko, javno upravo ter pravosodje glede odmere nagrad stečajnim upraviteljem (http://www.sds.si/news/5138 ) ter zahtevo za sklic nujne seje Odbora za delo, družino, socialne zadeve ter invalide in Odbora za finance, kjer so obravnavali problematiko neplačevanja prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje ter zdravstveno zavarovanje (http://www.sds.si/news/5226 ). Decembra 2009 je bila v državnem zboru na zahtevo PS SDS sklicana izredna seja DZ v zvezi s prikrivanjem podatkov državnemu zboru s strani Banke Slovenije in Nove Ljubljanske banke, d.d. (NLB d.d.) glede kreditov, ki jih je NLB d.d. odobrila podjetjem v skupini Ultra, Zagorje ob Savi. Prav tako je bila v tem času v parlamentarni postopek vložen paket pokrajinske zakonodaje, kjer je bilo predlaganih 13 pokrajin + Ljubljana (http://www.sds.si/news/5421 ).
Na začetku leta 2010 je bila vložena zahteva za sklic izredne seje DZ v zvezi s predlogom sklepa v zvezi s predlogom Banki Slovenije, da v okviru ustavnih in zakonskih določil Državnemu zboru poroča o sumih koruptivnega financiranja gospodarskih družb, katerih imetniki deležev so nosilci javnih funkcij v izvršilni in zakonodajni veji oblasti na državni ravni, s strani poslovnih bank v večinski državni lasti in to v času najhujšega kreditnega krča. Na seji so razpravljali o tem, da lahko nekateri posamezniki dobivajo posojila bank mimo ustaljenih kriterijev, kar je razkrila tudi afera Simona Dimic, drugi pa morajo izpolniti izjemno visoke kriterije. Januarja 2010 je bila s strani PS SDS vložena tudi zahteva za sklic izredne seje DZ v zvezi s paketom protikriznih ukrepov za izboljšanje gospodarske in socialne situacije v Sloveniji": Boj proti krizi je boj za nova delovna mesta (http://www.sds.si/news/5553 ), ki ga je pripravil Strokovni svet SDS. To je bil že tretji paket protikriznih ukrepov, ki ga je pripravila SDS in ki je ponovno naletel na gluha vladna ušesa.
Februarja 2010 je bila vložena zahteva za sklic nujne seje Odbora za delo, družino, socialne zadeve ter invalide glede problematike prekomernega dela zaposlenih pri izgradnji športnega parka v Stožicah (http://www.sds.si/news/6025 ). Ob gradnji stadiona je namreč prihajalo do velikih kršitev delovnopravne zakonodaje, saj so delavci delali tudi po 13 ur ali več na dan, nadurno delo ni bilo v celoti plačano, delavci so bili prisiljeni celo podpisati izjave, s katerimi bi si podaljšali pogodbe, obenem pa se odpovedali regresu, malici in potnim stroškom. Glede financiranja projekta športnega parka Stožice so poslanke in poslanci SDS vložili tudi zahtevo za sklic izredne seje DZ. Gradnja stadiona Stožice je bila namreč financirana s strani bank v večinski državni lasti v času najhujšega kreditnega krča v Sloveniji, ko so imela mala podjetja težave pri pridobivanju kreditov, ki bi omogočili njihov nadaljnji razvoj in odpiranje novih delovnih mest (http://www.sds.si/news/6330 ). Poslanke in poslanci SDS in SNS so nadalje vložili interpelacijo zoper šolskega ministra dr. Igorja Lukšiča, zaradi suma zlorabe uradnega položaja in suma prirejanja pogojev javnega razpisa za izbor operacij za sofinanciranje investicij v športno-rekreacijsko infrastrukturo, s čimer so pogoji ustrezali zgolj enemu prijavitelju (http://www.sds.si/news/6952 ).
Julija 2010 je Strokovni svet SDS pripravil že četrti paket ukrepov (http://www.sds.si/news/6827 ), ki je tokrat vseboval predvsem oceno stanja na področju javnih financ in gospodarstva ter predloge nekaterih ukrepov, ki so bili predvsem kratkoročne narave in bi ob takojšnjem sprejetju lahko dali ustrezne rezultate že v letu 2010. Vlada pa do konca leta 2010 omenjenih predlogov ni niti obravnavala, kaj šele, da bi katerega upoštevala.
Sredi leta 2010 je poslanska skupina SDS vložila novelo zakona o davčnem postopku (http://www.sds.si/news/6913 ) in novelo zakona o finančnem poslovanju, o postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (http://www.sds.si/news/6940 ). Septembra 2010 so poslanci SDS predlagali zakon o javnofinančni odgovornosti, katerega cilj je bil omejiti javno porabo in zadolževanje države, saj se je Slovenija pod Pahorjevo vlado enormno zadolžila (http://www.sds.si/news/7130 ). V parlamentarno proceduro je bil vložen tudi zakon o razvojni podpori Koroški regiji v obdobju 2011-2016, saj se je po stečaju Preventa na Koroškem brezposelnost povečala od približno 4000 na več kot 5000 (http://www.sds.si/news/7126 ). Vložena je bila tudi novela zakona o bančništvu (http://www.sds.si/news/7346 ). Zaradi zlorabe instituta tihe družbe, ki ga je razkrila afera Toplek, je PS SDS predlagala izredno sejo in kasneje novelo zakona o gospodarskih družbah, po kateri bi se tihe družbe ukinile (http://www.sds.si/news/7520 ).
Konec leta 2010, ob 2. obletnici vlade Boruta Pahorja, je Strokovni svet SDS pripravil obsežno analizo dela vlade po resorjih (http://www.sds.si/news/7624 ). Analize so ponovno pokazale, da vlada svojega dela ne opravlja učinkovito, zato SDS predlaga predčasne volitve, ki bi bile za Slovenijo najučinkovitejši protikrizni ukrep.
Glede na (ne)delovanje vlade je očitno, da je SDS v polovici mandata pripravila več konkretnih predlogov za ublažitev gospodarske in socialne krize kot celotna vlada. Želimo poudariti, da smo vladi ponudili sodelovanje, ta ista vlada pa je sodelovanje nonšalantno odklonila. Vlada, ki se sklicuje na mednarodne razmere, pozablja, da ima doma vse vzvode, s katerimi bi lahko popeljala državo iz krize, a se raje prepira s socialnimi partnerji in pod krinko reforem uničuje vse konstruktivne predloge tako socialnih partnerjev kot tudi konstruktivne opozicije. Če vlada ni (več) zmožna učinkovitega in konstruktivnega delovanja, naj ponudi priložnost novi ekipi. Ne glede na (ne)delovanje vlade bo SDS pripravljala konkretne ukrepe v dobro Slovenije tudi v prihodnje, ne glede na svojo pozicijo.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke