Revija Reporter
Slovenija

Brezobzirni mopedisti ogrožajo pešče v Mariboru

STA

28. jul. 2020 16:49 Osveženo: 16:51 / 28. 7. 2020

Deli na:

Fotografija je simbolična.

STA

V zadnjem mesecu so na interventno številko policije 113 prejeli več prijav občanov zoper voznike mopedov, ki v območju za pešce v Mariboru ogrožajo pešce. To težavo opažajo tudi na mariborski občini, zato bodo občinske službe skupaj s policisti v naslednjih dneh izvedle več krajših skupnih nadzorov prometa v tem delu mesta.

K sreči v letošnjem letu v mariborskem območju za pešce še niso obravnavali nobene prometne nesreče, kljub temu pa na mariborski policijski upravi pozivajo k previdnosti.

Nadzore bodo z Medobčinskim redarstvom Maribor opravljali nenapovedano in v terminih, ko pričakujejo največ kršitev. Še posebej bodo pozorni na morebitne kršitve pravil, ki urejajo vožnjo v območju za pešce ter vožnjo pod vplivom alkohola ali prepovedanih drog, izsiljevanje prednosti, neuporabo zaščitnih čelad, tehnično stanje vozil, pravico voziti enosledno motorno vozilo, način prevoza potnikov in podobno.

Vozniki enoslednih motornih vozil so sicer kategorija bolj izpostavljenih udeležencev v cestnem prometu, kar izkazujejo tudi statistični podatki o stanju prometne varnosti. Stanje prometne varnosti voznikov mopedov se je v letu 2020 na območju Policijske uprave (PU) Maribor bistveno poslabšalo. Več je namreč bilo hudo in lahko telesno poškodovanih, znaten delež pri tem pa predstavlja območje Mestne občine Maribor, vendar ne na območju za pešce v središču mesta.

V obdobju od januarja do maja letos so bili vozniki mopedov na območju PU Maribor udeleženi v 28 prometnih nesrečah, v katerih so bili štirje hudo telesno poškodovani, 17 pa jih je bilo lahko telesno poškodovanih. Le nekaj več kot 80 odstotkov voznikov mopedov, ki so bili udeleženi v prometnih nesrečah, je nosilo zaščitno čelado.

Najhujše prometne nesreče z udeležbo voznikov enoslednih motornih vozil so se na območju PU Maribor zgodile zaradi neprilagojene hitrosti, neupoštevanja pravil o prednosti in nepravilne strani oziroma smeri vožnje, predvsem v naseljih v popoldanskem času.

Nadpovprečno visok je med vozniki enoslednih motornih vozil tudi delež alkoholiziranih povzročiteljev prometnih nesreč - delež voznikov motornih koles je znašal skoraj 43 odstotkov, delež voznikov mopedov pa 47 odstotkov.