premk1 Svet24.si

Francki se mož oglaša z drugega sveta

morski pes, avstrijska turistka Svet24.si

Morski pes avstrijski turistki odgriznil nogo in ...

sds, janez janša, Necenzurirano

Demontaža druge republike #kolumna

golob jansa bobo Reporter.si

Kako Janša Goloba blati pred Evropo - in kako ...

imgonline-com-ua-twotoone-49R0E54WwN2Z3bU Ekipa24.si

To lahko samo Hojs! Odziv na epsko zmago nad ...

miša-molk Njena.si

Miša Molk o pokojnem očetu hčere Ule Furlan

doncic-cuban Ekipa24.si

Nor prizor iz Cubanove pisarne: Gledal Dončića, ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Brankovič prvi železničar

Deli na:

Nadzorni svet Slovenskih železnic je danes za generalnega direktorja družbe soglasno imenoval Gorana Brankoviča. Štiriletni mandat bo nastopil 1. oktobra. Kot je po seji novinarjem dejal Godec, dediščina, ki jo prevzema Brankovič, ni najboljša, je kar kritična, zato ga čaka težko delo.

Nadzorni svet Slovenskih železnic je danes za generalnega direktorja družbe soglasno imenoval Gorana Brankoviča. Štiriletni mandat bo nastopil 1. oktobra. Kot je po seji novinarjem dejal Godec, dediščina, ki jo prevzema Brankovič, ni najboljša, je kar kritična, zato ga čaka težko delo.

Nadzorni svet železnic je Brankoviča izbral na predlog strokovne razpisne komisije, ki je po pregledu vseh 15 prijav na razpis izluščila štiri potencialne kandidate ter najustreznejšega kandidata predlagala na podlagi pisnega programa in pogovora. "Vesel sem, da je bil Brankovič potrjen soglasno," je dejal Godec in dodal, da je Brankovič prepričal s svojim programom in pogledi na reševanje zadev.

Stanje Slovenskih železnic je po Godčevih besedah kritično; sistem naj bi do konca leta po ocenah pridelal približno 30 milijonov evrov izgube. "Novega generalnega direktorja čaka težko delo, mislim pa, da lahko s skupnimi močmi in vizijo ta vlak postavimo tudi na kak drug tir, ne samo na slepega," je poudaril prvi nadzornik družbe.

Brankovič pravi, da je prevzem položaja prvega moža Slovenskih železnic velika zaveza. "Trudil se bom, da bom upravičil zaupanje," je dejal. Dodal je, da bo strateški načrt železnic pripravil, ko bo sedel na "vroči stol" in pregledal poslovanje. Na pomoč pa računa od vseh, ki lahko družbi pomagajo.

Na novinarsko vprašanje, ali bo zdržal ves mandat na tem položaju, kar je doslej uspelo le Marjanu Rekarju, je Brankovič dejal, da ne ve, da pa se na razpis za generalnega direktorja Slovenskih železnic ne bi prijavil, če ne bi računal na to.

Da bi Brankovič na položaju generalnega direktorja Slovenskih železnic zdržal ves mandat, si želi tudi predstavnik delavcev v nadzornem svetu družbe Silvo Berdajs. "Če bo delal v interesu Slovenskih železnic, verjamemo, da bo zdržal. Če pa bo delal v interesu posameznih interesnih skupin zunaj železnic, pa ne bo zdržal niti ne bo imel podpore zaposlenih," je poudaril Berdajs.

Zaposleni od novega generalnega direktorja pričakujejo, da se bo resno lotil dela skladno s programom, ki ga je predstavil nadzornikom. "Če ga bo realiziral, ni bojazni za našo socialno in ekonomsko varnost," je prepričan Berdajs.

Godec je opozoril na slabo stanje Slovenskih železnic, ki se soočajo z visokimi izgubami. Razlog za slabo poslovanje je po njegovem mnenju tudi v pogostih menjavah generalnih direktorjev družbe. V prihodnje pa bo morala tudi država prispevati svoj delež v infrastrukturo, je poudaril.

Slovenske železnice po odstopu Matica Tasiča s položaja generalnega direktorja od julija letos začasno vodi Aleš Tavčar. Tasič je krmilo železnic zapustil le po štirih mesecih vodenja; vodenje železnic je prevzel 17. marca letos, s položaja pa je odšel, ker kljub zahtevam nadzornikov in resornega ministra ni odstopil s položaja župana občine Prevalje.

Na položaju generalnega direktorja Slovenskih železnic se je zvrstila že kopica imen, Brankovič pa bo že deseti prvi mož železnic od osamosvojitve Slovenije dalje. Ves mandat je na položaju zdržal le Marjan Rekar, ki je družbo vodil v obdobju 1993-1998.

Kasneje so bili na čelu železnic še Igor Zajec (1999-2000), Blaž Miklavčič (2000-2004), Boris Živec (2004-20005) in Jože Jurkovič (2005-2006). Nato je železnice začasno vodil nekdanji član poslovodstva Branko Omerzu, aprila 2007 je položaj nastopil Peter Puhan in ga zaradi prevzema funkcije prvega moža Dela zapustil novembra istega leta, ko je vodenje prevzel Tasičev predhodnik Tomaž Schara.