»Zakaj je tole v delovnem zvezku slovenščine za 6. razred? Kaj ima ena od teorij nastanka človeka zveze s slovenščino?« je na Facebooku zapisal Aleš Primc in objavil fotografije poglavja o pračloveku v delovnem zvezku svojega otroka.
»Ko otrok sliši v cerkvi eno in v šoli nekaj drugega, se mora odločiti, kateri veri bo verjel,« je Primc še zapisal na twitterju.
Na odziv ene od tviterašic, da gre pri vključitvi tega besedila le za »spoznavanje otrok z različnimi tipi besedil,« je Primc odgovoril: »To bi šlo kvečjemu k zgodovini, nima nobene zveze s slovenščino. Ne verjamem v darvinistično evolucijo.« In dodal še par stvari.
Evolucija sicer še zdaleč ni zgolj »ena od teorij«, kot trdi Primc, temveč je znanstveno splošno sprejeta (in z nešteto dokazi podprta) teorija o razvoju človeka. Praktično ni kredibilnega znanstvenika, ki bi ji nasprotoval, kritiki prihajajo predvsem iz religioznih skupin, pa še med temi so jo nekatere sčasoma sprejele.
Papež Frančišek je denimo leta 2014 razglasil, da je evolucija v naravi ne nasprotuje stvarjenju. »Bog je ustvaril ljudi in jih pustil, da se razvijejo v skladu z notranjimi zakoni, ki jih je dal vsakemu, da bi dosegel uresničitev,« je tedaj dejal in se postavil po robu tudi svojemu predhodniku Benediktu XVI., ki mu je bližja svetopisemska razlaga o sedemdnevnem stvarjenju sveta.
Mimogrede, na straneh, ki jih je objavil Primc, Charles Darwin ni niti omenjen, a njegovo ime radi zlorabljajo kreacionisti (zagovorniki inteligentnega, torej božanskega stvarjenja), ki nasprotujejo »darvinizmu«, ki je po njihovem bolj ideologija kot pa kredibilna razlaga nastanka sodobnega človeka.
Odzivi na Primčevo razburjanje niso bili najbolj prijazni. »Ste morda pomislil na to, da ima ta teorija morda pa vsaj delček zaslug tudi za to, da se vi o tem danes sploh lahko sprašujete? In da celo v slovenščini sprašujete?« je bil le eden od tvitov.