1,2 milijarde evrov za drugi tir? V tem času ni denarja, pravi minister Omerzel
11. sep. 2013 5:00 Osveženo: 10:00 / 09. 8. 2017


Številke, po katerih bi izgradnja drugega tira med Divačo in Koprom zahtevala 1,2 milijarde evrov, je zaskrbljujoča, v roku 14 dni pa bodo sprejeli odločitev o tem, kaj je prava opcija glede razvoja železniške infrastrukture, je v Kopru poudaril minister Samo Omerzel. Omenil je, da bo vlada v četrtek obravnavala predlog nove politike cestninjenja.
Minister za infrastrukturo in prostor Omerzel je včeraj na srečanju Kluba gospodarstvenikov Slovenske Istre povedal, da si v teh časih ne predstavlja, kje bi dobili denar za takšen projekt. Omenil je, da se kot ena od alternativ omenja tudi investicija v posodobitev obstoječega tira, kar bi zagotavljalo normalen pretok tovornega prometa prek Luke Koper. Takšna investicija bi bila težka med 200 in 300 milijoni evrov.
Problematika drugega tira je zelo pomembna za razvoj celotne regije, zato je zbudila tudi precej živahno razpravo. Milan Jelenc je tako ob navajanju študije ekonomista Jožeta P. Damjana izpostavil, da se zaradi neizgradnje drugega tira vsako leto izgubi okoli 800 milijonov evrov, v tej luči pa bi bilo po njegovem mnenju treba gledati tudi na milijardni znesek za to investicijo.
Jelenc je opozoril tudi na pričakovan povečan obseg prometa skozi koprsko pristanišče, zaradi česar bi bil drugi tir smiseln. Do leta 2018 bi morali namreč biti sposobni prepeljati 120 vlakov dnevno, medtem ko jih trenutno v in iz Luke pripelje le okoli 60 na dan.
Omerzel je po srečanju v kratki izjavi za novinarje dejal, da si bo z veseljem prebral omenjeno študijo, da pa sicer čakajo na končne rezultate analiz, da bodo videli, kaj drugi tir pomeni v širšem ekonomskem smislu za Slovenijo, "in na osnovi vseh teh podatkov bomo v roku najkasneje 14 dni sprejeli odločitev, kaj je prava opcija glede razvoja infrastrukture na železnici".
Srečanja se je v drugem delu udeležil tudi predsednik uprave Luke Koper Gašpar Gašpar Mišič, ki je predstavil projekt podaljšanja prvega in drugega pomola.
Minister je ob tem ocenil, da za kaj takega ne bi bilo treba spreminjati obstoječega državnega prostorskega načrta, konkretno zamisel o podaljšanju obeh pomolov pa je podprl.
Omerzel je med drugim potrdil, da bo vlada v četrtek obravnavala predlog nove politike cestninjenja, "ki je povezan z vzdržnostjo financ na Darsu". Pogajanja z avtoprevozniki so izpeljali korektno na obeh straneh, je ocenil minister, ki verjame, da so vsi deležniki "zainteresirani, da se ta zgodba pelje naprej in da ima Dars vzdržno politiko pri financiranju".
Glede črnih gradenj je Omerzel pojasnil, da je preuranjeno govoriti o podrobnostih, da pa so pripravili celovit koncept reševanja prostorske politike, "tako da enkrat za vselej to zgodbo v Sloveniji uredimo in da se tistim, ki bodo za mano prišli na to ministrstvo, ne bo več treba ukvarjati s temo črnih gradenj".
Omerzel se je dotaknil tudi poteka italijanskega projekta za plinski terminal v Žavljah, kar je ocenil kot velik uspeh slovenske politike: "Verjamem, da bodo Italijani predlagali novo lokacijo, ki bo za nas sprejemljiva."
V zvezi s t. i. energetskim zakonom, ki je v pripravi, pa je minister poudaril, da mora Eles ostati v stoodstotni državni lasti, prav tako tudi distribucija, medtem ko je naklonjen liberalizaciji samega trga električne energije.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke