Revija Reporter
Magazin

Vsak Slovenec na Triglav: po novem kar iz fotelja

STA

5. jun. 2016 4:00 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017

Deli na:

Slovensko podjetje Mugo je v okviru projekta Gremo na Triglav naredilo video posnetek vzpona na Triglav v 360-stopinjskem načinu, kar bo uporabnikom omogočilo, da se tudi sami povzpnejo na našo najvišjo goro, četudi le virtualno. Projekt bodo prvič javno predstavili konec junija.

"Do ideje je prišlo ob razmišljanju, kako novo tehnologijo virtualne resničnosti približati ljudem," je za STA pojasnil glavni izvršni direktor podjetja Matej Tomažin. Projekt ima lahko tudi resno sporočilo, saj lahko omogoči vzpon na Triglav tudi tistim, ki ga drugače morda ne bi mogli doseči.

"Slovenija ima zelo lepe kraje in Triglav s svojo veličastnostjo to nekako povzema. Zato je to projekt združevanja in občudovanja, kar je izredno pomembno, saj se na žalost nahajamo v obdobju, ko so delitve pogoste, pogledi pa prevečkrat usmerjeni nazaj in ne naprej," še doda.

Projekt je bil izveden v več fazah. Sprva so idejo preverjali z alpinisti in lokalno skupnostjo, ki so jo dobro sprejeli. Sledili so administrativni postopki pri Triglavskem narodnem parku, ki so stekli hitro.

Najdlje pa so čakali na ustrezno vreme, saj je bilo to precej muhasto, na Triglavu pa še vedno precej snega, kot pravi Tomažin. Kamero so zaupali alpinistu Mitji Šornu, ki se je na vrh povzpel sredi aprila. Po njihovih besedah gre za prvi tovrsten vzpon na Triglav.

Video posnetek, posnet v 360-stopinjskem načinu, omogoča ogled vsebine s premikanjem glave. Celotna vsebina je predstavljena na način, kot da je gledalec projiciran v tisti prostor, saj video sledi pogledu gledalca, obrazloži tehnologijo virtualne resničnosti Tomažin.

Prvič bodo projekt Gremo na Triglav javno predstavili konec junija v sklopu dogodka Dobrodošli doma, ki ga organizira urad za zamejce in Slovence po svetu. Med drugim bo organiziran tudi pogovor z alpinistom, ki je opravil pot s kamero. Projekt ima tudi že spletno stran http://www.gremonatriglav.si/.

"Izkušnja virtualne resničnosti seveda pričara občutek resničnosti, toda izziv bo zadržati ta občutek tudi v realnem svetu. In v tem pogledu vidimo ta dogodek kot ustrezen odgovor, kjer bo gost doživel občutek hoje po grebenu, občutek prepadov, zasneženega vrha in predvsem občutek veličastnosti Triglava, ki ga ponuja z lepimi razgledi. Na gledalce bo to imelo zanimiv vpliv, tudi zaradi dejstva, ker gre za novost in marsikdo še ni preizkusil očal za virtualno resničnost," pravi Tomažin.

Podjetje Mugo oziroma MugoInteractive s sedežem v Ljubljani razvija digitalne rešitve za druga podjetja. V zadnjem času se osredotočajo predvsem na področje virtualne in obogatene resničnosti. Ekipa pa že pripravlja tudi projekt Mugosurf, ki sega na področje spletnih družbenih omrežij, interneta stvari ter osebnih digitalnih pripomočkov.