madelaine petsch Odkrito.si

Madelaine Petsch: Mučili so jo napadi panike

11otrok1 Svet24.si

Kar enajst otrok hlača po njihovi hiši

vesolje Svet24.si

Tedenski horoskop: poleg utečenih smeri tudi ...

poplave, vuzenica Svet24.si

FOTO in VIDEO: Sobotna neurja: zalite hiše, toča...

archie Svet24.si

Princ William vrača udarec bratu Harryu

filip-pesek_pl Njena.si

Sin Rosvite Pesek je zaročen

gasper kramar Njena.si

Izgubil 95 kilogramov in osvojil nov cilj!

Magazin

To je nemški vlak prihodnosti, o kakršnem lahko v Sloveniji samo sanjamo

Deli na:
To je nemški vlak prihodnosti, o kakršnem lahko v Sloveniji samo sanjamo

Foto: Andreas Vogler - Nemški dvonadstropni vlak AeroLiner3000 bo po načrtih vozil s hitrostjo do 400 kilometrov na uro.

Na Zahodu, zlasti v Nemčiji, se vse bolj krepi tako imenovani zeleni pogled na podnebne spremembe. Ena od tarč Zelenih so tudi letalski prevozi, zlasti tisti na krajših razdaljah. Zato mogoče ni naključje, da je v zadnjih dnevih v Nemčiji spet prišel v ospredje projekt supervlaka z imenom AeroLiner3000.

Kot piše nemški tednik Focus, bi ta vlak uresničil sanje o letenju po zemlji. Vlak AeroLiner3000 bi na rednih progah dosegel do 400 kilometrov hitrosti na uro. Za primerjavo: francoski super hitri vlak TGV po rednih progah brzi s hitrostjo do 320 kilometrov na uro. Nemški supervlak prihodnosti postavljajo na tirnice inženirji letalstva in vesoljske tehnike.

Na čelu 42-članskega moštva Nemškega središča za letenje in potovanja po vesolju (DLR), ki ima sedež v Stuttgartu, je 65-letni inženir Joachim Winter. Ta je prej pri podjetjih Bombardier in Dornier projektiral letala, zdaj pa je na čelu projekta, ki ima v angleščini uradno ime Next Generation Train (NGT) oziroma Vlak prihodnje generacije.


Winterjev cilj je, da bi bil vlak prihodnosti zelo hiter in hkrati udoben ter bi povezoval velemesta. Po Winterjevih besedah je hitrost 400 kilometrov na uro še najvišja smiselna hitrost za vožnjo po tirnicah. Skušajo izdelati vlak, ki ga močni udarci vetra ne bi vrgli s tira in ki tudi ne bi prebil zvočnega zidu, ko bi z veliko hitrostjo zapeljal v predor.

Vlak bi bil dolg 202 metra in bi bil dvonadstropen. Sprejel bi lahko do 790 potnikov, kar je 50 odstotkov več potnikov, kot jih sprejme TGV. Potniki prvega razreda bi vstopili v zgornje nadstropje, tisti iz drugega razreda pa v prvo nadstropje.

Kot pravi Winter, vlak ne bi smel stati na železniški postaji več kot 90 sekund. Razdaljo med Parizom in Dunajem naj bi zmogel v treh urah in pol, pri čemer bi imel šest postankov. To bi potovanje z vlakom glede dolžine potovanja približalo poletom z letalom.

Loading...