mlin Svet24.si

8-letnika skalpiralo na šolskem ogledu kmetije

medved, rjavi medved Svet24.si

Ministrstvo sledilo stroki: Letos bodo odstrelili ...

1701778337-dsc9818-01-1701778319724 Necenzurirano

"Kar sta na policiji počela Žakelj in Tonin, je ...

cernivceva 6a PL Reporter.si

Milijon in pol evrov vredne hiše gradbenega ...

620-24-reli1 Ekipa24.si

Grozljivka na reliju! Vsaj sedem mrtvih, 21 ...

Simon Vadnjal Revija Stop

Znani obrazi so zelo okoljsko ozaveščeni

pogacar Ekipa24.si

Kocine pokonci... Poglejte, komu je Pogačar ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Magazin

To je nemški vlak prihodnosti, o kakršnem lahko v Sloveniji samo sanjamo

Deli na:
To je nemški vlak prihodnosti, o kakršnem lahko v Sloveniji samo sanjamo

Nemški dvonadstropni vlak AeroLiner3000 bo po načrtih vozil s hitrostjo do 400 kilometrov na uro. - Foto: Andreas Vogler

Na Zahodu, zlasti v Nemčiji, se vse bolj krepi tako imenovani zeleni pogled na podnebne spremembe. Ena od tarč Zelenih so tudi letalski prevozi, zlasti tisti na krajših razdaljah. Zato mogoče ni naključje, da je v zadnjih dnevih v Nemčiji spet prišel v ospredje projekt supervlaka z imenom AeroLiner3000.

Kot piše nemški tednik Focus, bi ta vlak uresničil sanje o letenju po zemlji. Vlak AeroLiner3000 bi na rednih progah dosegel do 400 kilometrov hitrosti na uro. Za primerjavo: francoski super hitri vlak TGV po rednih progah brzi s hitrostjo do 320 kilometrov na uro. Nemški supervlak prihodnosti postavljajo na tirnice inženirji letalstva in vesoljske tehnike.

Na čelu 42-članskega moštva Nemškega središča za letenje in potovanja po vesolju (DLR), ki ima sedež v Stuttgartu, je 65-letni inženir Joachim Winter. Ta je prej pri podjetjih Bombardier in Dornier projektiral letala, zdaj pa je na čelu projekta, ki ima v angleščini uradno ime Next Generation Train (NGT) oziroma Vlak prihodnje generacije.


Winterjev cilj je, da bi bil vlak prihodnosti zelo hiter in hkrati udoben ter bi povezoval velemesta. Po Winterjevih besedah je hitrost 400 kilometrov na uro še najvišja smiselna hitrost za vožnjo po tirnicah. Skušajo izdelati vlak, ki ga močni udarci vetra ne bi vrgli s tira in ki tudi ne bi prebil zvočnega zidu, ko bi z veliko hitrostjo zapeljal v predor.

Vlak bi bil dolg 202 metra in bi bil dvonadstropen. Sprejel bi lahko do 790 potnikov, kar je 50 odstotkov več potnikov, kot jih sprejme TGV. Potniki prvega razreda bi vstopili v zgornje nadstropje, tisti iz drugega razreda pa v prvo nadstropje.

Kot pravi Winter, vlak ne bi smel stati na železniški postaji več kot 90 sekund. Razdaljo med Parizom in Dunajem naj bi zmogel v treh urah in pol, pri čemer bi imel šest postankov. To bi potovanje z vlakom glede dolžine potovanja približalo poletom z letalom.