Veliko je bilo obujanja preteklosti, predvsem zaradi praznovanja pomembnih obletnic ali posodobitev najbolje prodajanih ur. To nostalgijo je verjetno spodbudila dobra prodaja rabljenih, »vintage« ur. Hkrati so se nekateri izdelovalci odločili malo znižati cene ur zaradi splošnih gospodarskih razmer. Vseeno med predstavljenimi izdelki najdemo tudi take, ki bodo izdelani v omejenih količinah, zato so temu primerno cene zasoljene.
Ura s kraterji
Švicarsko urarsko podjetje Omega, ki deluje od leta 1848, je na največjem svetovnem sejmu ur predstavilo več novosti. Ena izmed njih je omega speedmaster dark side of the moon apollo 8. Izdelali so jo v čast prvi človeški posadki v orbiti okoli Lune, odpravi Apollo 8. Letos od tega mineva pol stoletja. Leta 1968 je posadka Apollo 8 postala prva, ki je videla temno stran Lune. Ura, izdelana njim v čast, ima posebej okrašeno različico slavnega mehanizma moonwatch calibre 1861, ki so ga nosili astronavti na Luni. Je črna z rumenimi poudarki, da še bolj spominja na vesolje in Luno. Pas je črn, usnjen, z rumenimi gumijastimi poudarki. Izdelana je iz elegantne črne keramike. Ura je skeletonizirana, torej je vidno okostje, gibalni mehanizem ure. Številčnica je obdelana z laserjem, da je čim bolj podobna Lunini površini. Razločimo lahko celo kraterje. Na spodnji (»temni«) strani ure je zapis »dark side of the Moon« ali temna stran Meseca in »vidimo se na drugi strani«. Slednje je astronavt Jim Lovell sporočil Nasini bazi na Zemlji, preden so poleteli na drugo stran Lune. Navijati jo je treba ročno. Tudi to je korak v stare čase oziroma obujanje mehanizma iz časov poleta okoli Lune.
Cena: 8000 evrov
Diamanti na valovih
Podjetje Omega je izdelalo žensko uro, eno od treh novih različic serije seamaster. Seamaster aqua terra je namenjena ljubiteljicam valov in dragih kamnov. Narejena je iz 18-karatnega zlata, ima 191 diamantov in 12 rubinov. Slednji označujejo ure na številčnici. Svetleč rdeč usnjen pašček še poudari barvo rubinov. Številčnico krasijo natančno izdelani valovi iz zlata in diamantov. Da je namenjena navdušenkam nad jadranjem in oceanom, dokazuje tudi to, da je vodoodporna do globine 150 metrov.
Cena: ni znana
Navtični dragulj
V švicarski Ženevi je sedež družinskega podjetja Patek Philippe, ki obstaja od leta 1839. Ustanovila sta ga Antoine Norbert de Patek in Adrien Philippe. Od leta 1932 je v lasti družine Stern. Najdragocenejša ura tega podjetja je vredna kar 24 milijonov dolarjev. To je zapletena zlata mehanska žepna ura patek philippe henry graves supercomplication iz leta 1933, s 24 funkcijami (komplikacijami), izdelana za bankirja Henryja Gravesa. Podjetje letos predstavlja uro patek philippe nautilus perpetual calendar. Odeta je v belo zlato, ima večni koledar, izjemno tanek mehanski mehanizem 240 Q s samodejnim navijanjem, z zlatim mini rotorjem. Večni koledar je na zapestne ure prav ta znamka uvedla leta 1925. Uporablja se pri prestižnih urah. Samodejno prepozna število dni v mesecu, tudi 29. februar, tako da datuma ni treba ročno nastavljati. Pas je iz belega zlata. Ura je vodoodporna do globine 60 metrov. Poznavalci uri, ki so jo željno pričakovali, napovedujejo dobro prodajo, čeprav ima zasoljeno ceno.
Cena: 100.000 evrov
Kraljestvo za uro
Švicarsko podjetje Chopard je leta 1860 ustanovil Louis-Ulysse Chopard. Po njegovih začetnicah je poimenovana izjemno prestižna ura LUC All-In-One. Ima 14 indikatorjev na sprednji in zadnji strani, vključno z večnim koledarjem, astronomskimi funkcijami, tourbillonom – to je posebno vpetje kolesca ure. Tourbillon izniči negativni vpliv gravitacije, tako je urni mehanizem bolj točen. Izdelava je izjemno zapletena, zato so take ure drage. Izdelali so jo v dveh omejenih serijah iz platine ali 18-karatnega rožnatega zlata po samo deset kosov. Torej je to nekaj za zbiralce, ne samo zaradi ekskluzivnosti, marveč tudi zaradi cene, saj stane zlata 330.000, platinasta pa 343.000 evrov. Gibalni mehanizem je izdelan iz kar 516 delcev. Pas je iz rjavega ali modrega aligatorjevega usnja. Na spodnji strani je še bolj eksotična. Ima kalkulator, ki določa velikost razlike med pravim in srednjim Sončevim časom. To je tudi razlika med časom, ki ga kažejo sončne ure in običajne ure. Indikatorji kažejo, ali je dan ali noč, vzhod ali zahod Sonca, Lunine mene.
Cena: 330.000 ali 343.000 evrov
Dragocena rekorderka
Italijansko podjetje Bulgari, ustanovljeno leta 1884 v Rimu, del družbe z razkošnimi blagovnimi znamkami LVMH, zapestne ure izdeluje od leta 1918. Z uro bulgari octo finissimo tourbillon automatic je podrlo nekaj rekordov. Postavili so nove standarde med izjemno tankimi urami, saj v debelino meri le 3,95 milimetra. Je najtanjša ura s tourbillonom (posebno vpetje kolesca ure) in najtanjša ura na svetu, ki se navija samodejno. Tako tanka ura je velik tehnološki dosežek. Ohišje in pašček sta iz peskanega titana. Pri mehanizmu so uporabili belo zlato in aluminij; različna gostota teh kovin zagotavlja natančno oscilacijo. Je sodobna, lahka in hkrati vzdržljiva. Vodoodporna je do globine 30 metrov. Naredili jih bodo v omejeni izdaji 50 kosov. Temu primerna bo tudi cena, 120.000 švicarskih frankov ali 102.000 evrov.
Cena: 102.000 evrov
Rdeča drznost
Naj vam je všeč vpadljivost ur švicarskega proizvajalca Hublot ali ne, ustvarjalnosti in občutka za zabavo jim ne manjka. Naprej jih vedno poganja želja, da uresničijo nemogoče, da nič ni nemogoče. Kot sami pravijo, hočejo biti prvi, edinstveni, drugačni. Izdelali so prvo uro, v celoti narejeno iz rdeče keramike. Še ne dolgo tega je bil ta material rezerviran le za bele in črne ure. V podjetju Hublot so se morali precej potruditi, razvoj in industrializacijo bleščeče rdeče keramike so patentirali. Material je tudi trdnejši in torej bolj odporen od običajne keramike. Kot pravijo v podjetju, jim je uspelo iznajti čarobno formulo. Barvo dobijo z inovacijo, po kateri s pritiskom in vročino zgostijo keramiko, ne da bi pri tem zažgali pigment.Prva ura je rdeča, ker po njihovem simbolizira moč, strast, veličastnost. Sledile bodo druge drzne barve. Izdelali bodo le petsto primerkov ure hublot big bang unico red magic. Vodoodporna je do sto metrov globine. Pas je iz gume, rdeče in črne barve.
Cena: 25.000 evrov
Zlato in platina
Japonski proizvajalec ur Grand Seiko letos praznuje 20. obletnico mehanizma grand seiko 9S. Z njim so zasloveli zaradi natančnosti, vzdržljivosti. Letos so predstavili tri ure v omejeni količini. Izdelali bodo dvajset primerkov ur iz platine, s posebno različico mehanizma (V.F.A., very fine adjusted), ki se lahko pohvali z natančnostjo +3 do -1 sekunde na dan. Imele bodo pas iz krokodilje kože. Stale bodo 43.000 evrov. 150 ur bo zlatih, iz 18-karatnega rumenega zlata in s pasom iz krokodiljega usnja, stale bodo 22.000 evrov. Natančnost je +4 do –2 sekunde na dan. Največ bo takih iz nerjavnega jekla, 1500. Stale bodo 5100 evrov. Natančnost je +5 do –3 sekunde na dan. Vse bodo imele mehanizem 9S85. Podjetje Seiko obstaja od leta 1881. Leta 1960 so ustanovili blagovno znamko Grand Seiko, da konkurirajo kakovosti švicarskih ur.
Cena: od 5100 do 43.000 evrov
Sodobni spomin
Švicarsko podjetje TAG Heuer, ki ga je leta 1860 ustanovil Edouard Heuer, je ena od razkošnih blagovnih znamk v lasti krovne družbe LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy). Predstavili so uro tag heuer monaco bamford, izdelano v sodelovanju z britanskim podjetjem Bamford Watch Department, specializiranim za prilagajanje razkošnih ur potrebam kupca. Ura je sad prvega sodelovanja med obema podjetjema. Je nekaj posebnega. Je nova interpretacija njihove klasike iz sedemdesetih let, ure monaco. Izdelovali so jo, preden se je podjetje leta 1985 združilo s TAG Group (kratica pomeni Techniques d’Avant-Garde), zato imena TAG ni v logu ure. Ohišje je iz ogljikovih vlaken. Je črna in turkizna, s svetlečimi kazalci. Zelo je lahka, vzdržljiva, sodobna in avantgardna. Tudi pas je razkošen, črn, usnjen, iz aligatorjeve kože.
Cena: 7500 evrov
Ura za pilote
Znana urarska blagovna znamka Rolex ima sedež v Ženevi od leta 1919, ustanovljena je bila leta 1905 v Londonu. Je v lasti zasebne fundacije, imenovane po soustanovitelju podjetja Hansu Wilsdorfu. Na sejmu so predstavili nove različice ur gmt-master II. Družba, ki se ponaša z okoli 400 patenti, je izumila uro z dvojnim časovnim pasom v petdesetih letih v sodelovanju z letalsko družbo Pan Am, za pilote, ki so leteli na čedalje večje razdalje. Čeprav je bila zasnovana za profesionalno uporabo, je zaradi funkcionalnosti in lepega videza privabila tudi druge kupce, ki radi potujejo po svetu. Najbolj slavna je bila ura v barvah družbe Pan Am (nekateri so to enačili z barvo pijače pepsi), polovico številčnice v modri, drugo v rdeči. To so zdaj vrnili v jekleni različici (oystersteel), s pasom Jubilee. Predstavili so tudi različici v rožnatem 18-karatnem zlatu s črno in rjavo številčnico. Prva stane 8600 evrov, drugi dve 13.100 in 34.200 evrov.
Ena: od 8600 do 34.200 evrov
Nemška estetika
Nemško urarsko hišo Nomos Glashütte je leta 1990, dva meseca po padcu berlinskega zidu, ustanovil Roland Schwertner. Hvalijo jih zaradi čiste, sodobne estetike, metodološke odličnosti. Ura nomos glashütte autobahn je kombinacija bele, modre in rdeče barve. To je prva športna ura podjetja. Narejena je v sodelovanju z berlinskim oblikovalcem Wernerjem Aisslingerjem. Oblika ustvari občutek gibanja, zato ime ure avtocesta ali autobahn. Polkrog, ki spominja na merilec hitrosti, se sveti v temi. Na voljo je v treh barvnih različicah. Vodoodporna je do globine sto metrov.
Cena: 3800 evrov
VEČ V TISKANEM REPORTERJU IN TRAFIKI24