Nemški muzikolog in skladatelj Timo Jouko Herrmann je novembra lani v praškem glasbenem muzeju odkril kantato To Ophelia's health (Per la ricuperata di Offelia). Po nadaljnji razčlenitvi jo je pripisal Mozartu in Salieriju, po njegovih besedah pa delo iz leta 1785 predstavlja ključ do razumevanja odnosa med skladateljema. Njun odnos označuje kot kolegialni in ne rivalski, kot ga vidijo nekateri. Dodal je, da je omenjena kantata tudi edino skupno Mozartovo in Salierijevo delo.
Po besedah glasbenika Lukasa Vendla je del kantate, ki jo je ustvaril Mozart, bolj dramatičen, Salierijev del pa v izvedbo prinaša liričnost. Vendl je štiriminutno kantato v torek uglasbil na čembalu.
Pri ustvarjanju kantate, naslovljene To Ophelia's health (Per la ricuperata di Offelia), je sodeloval še neznani glasbenik Cornetti.
Kantata spremlja tudi libreto italijanskega pesnika Lorenza Da Ponteja, ki je posvečen angleški sopranistki Nancy Storace.
Odkritje kantate je še posebej zanimivo, saj legenda pravi, da je Salieri odigral vlogo pri Mozartovi smrti. Zastrupil naj bi ga iz ljubosumja, saj da ni prenesel njegove nadarjenosti.
Legenda se je prvič pojavila v Puškinovi drami Mozart in Salieri, leta 1984 pa še v filmu Amadeus, za katerega nekateri zgodovinarji menijo, da je Salierijevo rivalstvo z Mozartom prikazano pretirano. Film je bil posnet v češki prestolnici, kjer je Mozart nekaj časa tudi živel.
V Pragi so leta 1787 gostili premiero Mozartove opere Don Juan, ki je na Dunaju doživela mlačen sprejem. Leta 1791 pa je v Pragi debitiral z opero Titus. Letošnje leto označuje 260. obletnico Mozartovega rojstva in 225-letnico njegove smrti.