profimedia-0840008601 Svet24.si

Polovica slovenskih zalog žlahtne kovine je v ...

slovenska policija Svet24.si

Gruzijec peš bežal pred policisti

1701200126-dsc6052-01-1701200060836 Necenzurirano

Konflikt interesov? Nov zakon po željah glavnega ...

peter gregorcic sr Reporter.si

Peter Gregorčič igra Janševo igro: glavni cilj ...

popovic Ekipa24.si

Velika drama kapetana Celja: Po tekmi z Domžalami...

Resno? Je on tisti, zaradi katerega bo planet uničen? Odkrito.si

Nas bo Elon Musk pokončal?

luka doncic Ekipa24.si

Luka Dončić je postal del izbrancev in podpisal ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Magazin

FOTO: Po Ljubljanici v slogu starih Rimljanov: z deblakom na Vrhniko

Deli na:
FOTO: Po Ljubljanici v slogu starih Rimljanov: z deblakom na Vrhniko

Foto: Bobo

Po Ljubljanici so danes splavili repliko deblaka, ki so jo minula dva meseca v sklopu Projekta Navis gradili na Špici v Ljubljani.

Za uvod so uprizorili glasbeno pravljico Mali plac v izvedbi Zavod Škateljc, po predstavitvi projekta in posvetitvi deblaka pa so plovilo spustili v vodo.

Dan je minil ob dolgi plovbi z deblakom do Vrhnike, z vmesnim postankom v Podpeči okoli 17. ure. Naslednji dan pa se bodo člani odprave ponovno odpravili na pot ob 9. uri in v središče Vrhnike prispeli predvidoma ob 14. uri. Prihod deblaka bodo tudi proslavili, so sporočili iz Zavoda za podvodno arheologijo.

Vse, ki se želijo preizkusiti v vožnji z deblakom, v zavodu vabijo, da se jim pridružijo na celi ali delu plovbe do Vrhnike s svojimi čolni. Opozarjajo pa, da se v poganjanju deblaka ne bodo izmenjevali.

Projekt Navis je namenjen oživljanju gradnje in uporabe zgodovinskih plovil. Desetmetrsko deblo, iz katerega so izdelali repliko značilnega rimskega ribiškega čolna, so našli v Krakovskem gozdu in je iz hrasta. Končna verzija replike naj bi bila dolga okoli devet metrov, široka pa skoraj en meter. Originalni rimski deblak je sicer daljši, dolg je namreč 14,5 metra.

S projektom Navis so začeli leta 2016, ko so naredili štirimetrski deblak, ki je predstavljal predvsem poskus gradnje plovila iz antičnega obdobja. V tem projektu sodelujejo Zavod za podvodno arheologijo, Skupina Stik in Arheofakt.