Revija Reporter
Magazin

Direktor ljubljanske opere Staš Ravter: Slovenija je navajena delovati znotraj svojih vrtičkov

Elvira Miše Miklavčič
1 398

12. dec. 2021 20:00 Osveženo: 23:59 / 12. 12. 2021

Deli na:

Staš Ravter

Primož Lavre

Decembra mineva deset let od prenove ljubljanske Opere. Čeprav je ena najpomembnejših slovenskih kulturnih institucij s tem zakorakala v novo obdobje svojega življenja, se vedno znova sooča z novimi izzivi. O tem, v kakšni kondiciji je trenutno hiša, tudi po vseh tegobah, ki jih je kulturi prizadel novi koronavirus, smo se pogovarjali z direktorjem SNG Opera in balet Stašem Ravtarjem.

Ravter, sicer po izobrazbi dramaturg in magister MBA, je prišel leta 2019 v ljubljansko Opero kot neke vrste krizni menedžer. V intervjuju med drugim pove, kakšno stanje ga je pričakalo, do luknje v strehi, čeprav je bila hiša prenovljena.



Spregovori tudi o tem, kaj se skriva za zgodbami, ki so se o Operi pojavljale v medijih, v kakšnih odnosih je trenutno s sindikati in zakaj morajo božično baletno predstavo Hrestač igrati najpozneje ob 18. uri sicer tvegajo kazen inšpekcije.

Pove tudi, kako se v operni in baletni hiši trudijo krmariti skozi vse izzive, ki jim jih prinaša pandemija novega koronavirusa; od težav, ki so jih imeli  v času izolacije z izvedbo vaj, do  težav, s  katerimi se  zaradi ukrepov soočajo ob zgolj polovični zasedenosti dvorane, do finančnih izzivov, ki so v trenutnih razmerah skupni vsem kulturnim institucijam.

Pogovor nanese tudi na nekatere pretekle izkušnje, ki jih je imel denimo kot direktor Slovenske kinoteke, pove pa tudi, kako je še v gimnazijskih letih, ko sta s Tomažem Pandurjem sodelovala v gledališču Tespisov voz, vzljubil oder, po študiju pa s Pandurjem sodeloval tudi v SNG Maribor.

VEČ V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24