sekolar, mizna krožna žaga Svet24.si

Zaradi nove omrežnine gospodarstvo na okope, ...

traktor Svet24.si

Tatvina traktorja - pozor, pomagajte najti tatu

5081484663803_org_27a69d764a0b1739_1648464638000 Necenzurirano

Kaj druži železnice, podjetnika iz Rovt in ...

1696960818-172a6788-1696960549922 Reporter.si

Teorije zarote: bo Anžetu Logarju uspelo prevzeti...

nika vodan af Ekipa24.si

Uau! Bi jih prepoznali? Slovenske junakinje zime ...

Kate se je odločila, da bo okrevala na res rajskem otoku Odkrito.si

Kate Middleton - okreva "skrita v raju!"

luka doncic pljunil Ekipa24.si

Kaj? Luka Dončić je v neposrednem prenosu med ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Svet

Več kot tisoč glasbenikov s pritožbo zoper YouTube na Evropsko komisijo

Deli na:
Več kot tisoč glasbenikov s pritožbo zoper YouTube na Evropsko komisijo

Foto: Arhiv Reporterja

Več kot tisoč evropskih glasbenikov, med njimi tudi priznani pevci in skupine, kot so Coldplay, ABBA, Kasabian in Sting, so na Evropsko komisijo naslovili pismo, v katerem opozarjajo, da jim spletni ponudniki, kot je YouTube, odžirajo dobiček, saj njihovo glasbo ponujajo brezplačno.

Glasbeniki v pismu predsednika Evropske komisije Jean-Clauda Junckerja pozivajo, da naj ukrepa in ustvari pošteno okolje za umetnike in imetnike avtorskih pravic.

Glasbena industrija si je šele v zadnjem obdobju počasi opomogla od upada dohodkov, zahvaljujoč ponudnikom pretočnih storitev, ki so financirani bodisi z oglasi ali pavšalnimi prispevki, piše nemška tiskovna agencija dpa.

Model, po katerem deluje YouTube, zagotavlja več kot milijardi ljudem brezplačen dostop do glasbe, s čimer postavlja na kocko prihodnost glasbene industrije, opozarjajo glasbeniki. S tem se, kot dodajajo, ustvarja vrzel, ki ogroža pravice in dohodke tistih, ki ustvarjajo in vlagajo v svojo glasbo, ter izkrivlja razmere na trgu.

Pismo iz 29. junija je ena od zadnjih tovrstnih akcij in protestov zoper YouTube. Nedavno so podobno pismo ameriškemu kongresu poslali Taylor Swift, skupina U2 in drugi glasbeniki.

Pri YouTube trdijo, da okoli tri milijarde oglaševalskih sredstev namenijo glasbeni industriji, pri čemer izpostavljajo poseben sistem, ki prek digitalnega podpisa prepoznava avtorstvo in s tem avtorjem omogoča tudi dohodek.

Na Evropski komisiji so potrdili prejem pisma, pri čemer so dejali, da se tudi sicer zavzemajo za bolj pravičen sistem na tem področju. Novi predlogi se obetajo že prihodnji mesec.