sveča Svet24.si

V hudi nesreči pri Jesenicah umrl 25-letni voznik

motorist, bruselj, sredinec Svet24.si

Ujeli predrznega fantoma, ki je policistom vestno ...

1687541884-dsc07123-1687541751687 Necenzurirano

Za Panvito nihče ne prižiga kresov

vila klemen jaklic PL Reporter.si

Razkrivamo: take so dimenzije luksuzne vile Klemna...

rogaska Ekipa24.si

Sporno poslovanje slovenskega prvoligaša pod ...

meghan-markle-naj-bi-za-svoje-storitve-računala-ogromno Odkrito.si

“Meghan Markle je pohlepna!”

luka doncic dallas oklahoma pm Ekipa24.si

'Pretepeni' Dončić po težko prigarani zmagi ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Svet

Pristajališče za helikopterje je odločilno vplivalo na obliko Abramovičeve jahte

Deli na:
Pristajališče za helikopterje je odločilno vplivalo na obliko Abramovičeve jahte

Foto: Arhiv Reporterja

Jahta ruskega milijarderja Romana Abramoviča sodi v vrh največjih in najdražjih na svetu. Njena cena je skrivnost. Stala naj bi okoli pol milijarde dolarjev, čeprav ji radi rečejo tudi jahta za milijardo ali celo milijardo in pol dolarjev. Njena notranjost je temu primerno razkošna.

Jahta je bila nekaj časa največja na svetu, zdaj je druga največja. V dolžino meri 162,5 metra. Razteza se na kar devetih palubah. Njena gradnja je trajala štiri leta in pol. Medijska skupina Boat International, ki je specializirana za superjahte, ji je lani na vsakoletni podelitvi nagrad za superjahte prisodila njihov doslej najbolj laskavi naziv: motorna jahta desetletja.

Helikopter in bazen

Jahta je delo enega najbolj zaželenih oblikovalcev v industriji, Britanca Terryja Disdala. Pri Eclipse ni imel namena ustvariti največjo superjahto na svetu. Nihče mu ni naročil, naj izdela 160 metrov dolgo jahto. Lastniku ni bilo mar za podiranje rekorda. Pomembno mu je bilo, da ima dovolj prostora za več kot en helikopter, da ima velik plavalni bazen,visoka okna in nizke ograje. Pri ostalem je imel Disdale proste roke. To je po svoje dobro, po drugi strani stresno, naporno. Disdale je želel ustvariti nekaj brezčasnega. Kako naj oblikuje nekaj brezčasnega, da bo čez leta še vedno lepo in se ne bo zdelo anemično, medlo? Človeka lahko hitro zanese. Pomembno je, da je čez dvajset let še vedno videti dobro, pravi. Dober oblikovalec mora računati na brezčasnost.

Pristajališče za helikopterje je odločilno vplivalo na obliko jahte. Spredaj je moralo biti zanj dovolj prostora, zato je superstruktura potisnjena nazaj. Disdale ni želel, da bi bila jahta videti neuravnotežena, ko je na njej helikopter. To se zgodi z marsikatero jahto. Pri oblikovanju je moral upoštevati tudi prostor za dva velika rešilna čolna: take so zahteve mednarodne konvencije o varstvu človeškega življenja na morju (SOLAS).

 Oblika jahte od premca do krme teče naravnost in se na sredini dvigne: to na videz daje oporo čolnoma. Če bi bilo drugače, rešilna čolna ne bi tako skladna s plovilom, pravi oblikovalec. To, in petnajstmetrski bazen zadaj na glavni palubi, je krivo za povečanje dolžine jahte Eclipse na 162,5 metra. Razlog je bil torej praktičnost, ne ego lastnika. Govorice o tem, da bo nekdo zgradil še večjo, so namreč krožile že v času, ko je bila Abramovičeva jahta še podoba na risalni deski.

Do splavitve jahte leta 2009 v ladjedelnici Blohm+Voss v Hamburgu je trajalo štiri leta in pol. To je izjemen dosežek, glede na velikost jahte. Nekaj let je bila največja na svetu, dokler je ni leta 2013 prehitela jahta Azzam, dolga 180 metrov. Njen lastnik je emir Abu Dabija in predsednik Združenih arabskih emiratov, šejk Kalifa bin Zajed al Najan.

VEČ V TISKANI IZDAJI POLETNEGA REPORTER MAGAZINA, KI JE ŠE VEDNO NA VOLJO PRI PRODAJALCIH ČASOPISOV

Foto: Arhiv Reporterja