Annalena Baerbock Svet24.si

Sledi kibernetskega napada na nemško vladajočo ...

ženska Svet24.si

Iskrenost do samega sebe je najboljša ...

občina-ruše, urška-repolusk Necenzurirano

Policija preiskuje, kako je štajerska občina ...

jansa orban fb2 Reporter.si

Večni si želijo biti le avtokrati: v Moskvi, v ...

doncic Ekipa24.si

Kakšen odgovor Luke! Je kdo dvomil vanj? Vsem je ...

poroka-na-prvi-pogled, 3 Njena.si

Poroka na prvi pogled: Kaj je razlog za Olgine ...

sekulic slovenija af Ekipa24.si

Tole je očitno menjava za Mika Tobeyja! Američan...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Svet

Financial Times: Morje je za teroriste stranski vhod v Evropo

Deli na:
Financial Times: Morje je za teroriste stranski vhod v Evropo

Foto: Arhiv Reporterja

Britanski časnik Financial Times (FT) danes opozarja, da je 70.000 kilometrov morske meje Evropske unije izjemno težko nadzorovati in da to izkoriščajo tudi teroristi, tihotapci in drugi nepridipravi. Samo januarja je v evropska pristanišča vplulo 540 tovornih ladij, ki so iz nepojasnjenih razlogov plule v vodah Sirije, Libanona in Libije.

Podatki, ki jih razkriva FT, kažejo, kako veliko sumljivih pošiljk v Sredozemskem morju in tudi Atlantiku gre preko evropskih pristanišč z malo oz. nič nadzora. Veliko je ladij, ki ponarejajo dokumente o tovoru, delajo nenavadne postanke in nepojasnjene "ovinke", preden pridejo v evropska pristanišča.

Kot primer časnik navaja pot neke 76-metrske ladje, ki je pot začela v turškem pristanišču Goluck, nato pristala v libijskem mestu Misrata ter zatem še v tunizijskem mestu Gabes.

Tri dni kasneje se je odpravila proti Pozzallu na Siciliji, a je že kmalu po izplutju ugasnila naprave za sledenje in prekinila komunikacijo s pristaniškimi oblastmi za tri ure in pol. In namesto da bi medtem plula po najkrajši poti proti Siciliji v smeri proti severovzhodu, je naredila precejšen ovinek proti severu, ter se šele kasneje obrnila proti vzhodu.

Še ena ladja, ki je bila na poti iz Genove proti Lizboni, je naredila 500 navtičnih milj velik "ovinek" proti obali na Severu Afrike, kjer se je nekaj časa zadrževala ter zatem obrnila nazaj proti Portugalski.

Izmed 9000 tovornih ladij, ki so januarja letos vstopile v teritorialne vode evropskih držav, jih je 540 iz nejasnih ali negospodarnih razlogov pristalo ali prečkalo teritorialne vode držav, v katerih naj bi bili dejavni teroristi - od Sirije, Libije in tudi Libanona.

Kot opozarja FT, nimajo evropske oblasti nobenega pravega sistema, ki bi omogočal sledenje ladjam in pošiljkam v Sredozemskem morju. Večinoma se oblasti zanašajo na to, kar navede kapitan ladje, kar pa ima seveda resne pomanjkljivosti, ki jih že dolgo izkoriščajo skupine organiziranega kriminala, varnostni strokovnjaki pa opozarjajo, da bi jih lahko začeli uporabljati tudi teroristi.

Strokovnjaki opozarjajo, da je po morju relativno lahko pretihotapiti npr. pošiljko orožja, ki ga je v Severni Afriki polno. Podroben preglede že ene same kontejnerske ladje je namreč praktično nemogoč, je za FT pojasnil predstavnik za boj proti terorizmu ene od evropskih držav.

Strokovnjaki za FT tudi opozarjajo, da bo Evropa morala storiti več pri zavarovanju vstopnih točk z morja. "Zdaj morje predstavlja stranska vrata v Evropo. Če ni jasnih namigov, večina teh plovil ni nikoli pregledanih ali prestreženih. Prihajamo do točke, ko bo to začelo delati težave. Orožje, mamila in ljudje prihajajo sem povsem brez nadzora," je za FT opozoril Ami Daniel iz izraelske družbe Windward, ki se ukvarja z vprašanji varnosti na morju.