Screenshot_2 Svet24.si

Umrl je Božidar Lapaine, hrvaški oblikovalec ...

fantka Svet24.si

Drobna zadovoljstva vodijo v prostor neskončnih ...

1663812312-036mv Necenzurirano

Kakšna stavka? Največja zasebna klinika podira ...

janez janša, shod Reporter.si

Kdo ima koga za norca? Janša, večkrat v ...

kozelj ronaldo Ekipa24.si

250 evrov kazni za Janeza, kar pa ne bo šlo iz ...

Ena zadnjih fotografij kralja Karla III., na njegovem obrazu je videti žalost in trpljenje Odkrito.si

Razpad monarhije? Veriga sramotnih neresnic

ronaldo sesko lv Ekipa24.si

Srbi zaradi Slovenije že trepetajo pred evropskim...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Viliju Kovačiču je uspelo! Zbral je dovolj podpisov za referendum

Deli na:
Viliju Kovačiču je uspelo! Zbral je dovolj podpisov za referendum

Vili Kovačič - Foto: Bobo

Pobudniki referenduma o zakonu o drugem tiru so doslej zbrali 41.600 podpisov, kar je dovolj za razpis referenduma.

V SDS pozivajo, da volivci zakon na referendumu zavrnejo, v ZL si z novelo zakona prizadevajo rešiti položaj, v katerem se je znašel projekt. Ministrstvo za infrastrukturo bo z odzivom počakalo do vložitve podpisov v DZ.

Pobudnik referenduma o zakonu o drugem tiru Vili Kovačič je na današnji novinarski konferenci dejal, da so zaenkrat zbrali 41.600 podpisov, bodo pa z zbiranjem nadaljevali do četrtka, ko se izteče rok, saj potrebujejo "močno varnostno rezervo".

Profesor na ljubljanski strojni fakulteti in avtor ene od različic projekta Jože Duhovnik ocenjuje, da je referendum potreben, ker vladni projekt zagotavlja izgradnjo proge šele leta 2026, še danes pa ni jasna niti njegova vrednost.

Naš predlog ostaja enak, štirikilometrski predor, takšno širitev pa je možno narediti do leta 2022, je poudaril in dodal, da se še vedno zavzemajo za srečanje s strokovnjaki vseh različic projekta v naslednjih treh mesecih.

Kovačiču in Duhovniku se je na današnji novinarski konferenci pridružil še neodvisni strokovnjak za področje geografskih raziskav Damir Josipovič. Tudi slednji je poudaril, da je širitev železniške proge med Koprom in Divačo nujna, a mora biti drugi tir zgrajen ob obstoječem tiru. To je okoljsko najsprejemljivejša in najcenejša opcija, je izpostavil.

Da je treba predlagani zakon o izgradnji drugega tira železniške proge Divača-Koper na referendumu zavrniti, je na današnji novinarski konferenci Zbora za republiko dejal tudi Zvonko Černač (SDS). Modernizacija železniške povezave je sicer potrebna, ne le do Divače, ampak tudi do Ljubljane, a ta zakon je po njegovi oceni ovira modernizaciji.

Podpredsednik SDS ter predsednik odbora za infrastrukturo in prostor pri strokovnem svetu SDS Černač, sicer nekdanji infrastrukturni minister, meni, da je Cerar zakon predlagal iz dveh razlogov: zaradi razbremenitve odgovornosti (na DZ), izteka se tudi mandat in nekih otipljivih rezultatov ni, Cerar pa bi se rad slikal ob zasaditvi lopate ob začetku projekta, ki ga 25 let ni bilo.

V ZL so medtem pripravili novelo zakona o drugem tiru, kljub temu, da sam zakon še ni v veljavi. V ZL namreč verjamejo, da bi lahko prinesla rešitev položaja, v katerem se je znašel projekt. Matej T. Vatovec je na današnji novinarski konferenci ocenil, da bi moral biti referendum zadnja možnost za zaščito državljanov pred aroganco oblasti. Ocenil je, da nas je sem pripeljala trmoglavost vlade Mira Cerarja in dejstvo, da vlada ni poslušala kritik.

Vladni predlog gradnje druga tira je dražji, v zakonu pa je zastavljen tako, da odpira možnosti za korupcijska tveganja, je prepričan Vatovec, ob čemer je dodal, da tudi pobudniki referenduma odpirajo drugačne pasti in tveganja.

Novela, ki so jo pripravili v ZL, izključuje možnost sodelovanja tuje zaledne države v projektnem podjetju 2TDK. Vemo, da je v zakonu jasno opredeljeno, da bo šlo za dolgoročno upravljanje in solastništvo tujega kapitala v 2TDK, pri čemer pa bo kapital, ki ga bo zaledna država vložila, obrestovan, je dejal.



Druga stvar, ki je problematična, je po besedah Vatovca nadzor. Trenutni model v zakonu predlaga, da bo tega opravljal petčlanski projektno finančni svet, ki ga bo imenoval minister za infrastrukturo, eden od članov pa bo predstavnik civilne družbe.

Vemo, da če nekdo predlaga nadzornike, nadzorniki verjetno ne bodo opravljali pravega nadzornega dela, je izpostavil poslanec. V ZL predlagajo nekoliko spremenjen projektno finančni svet, ki bi vključeval strokovnjake s področja gradbeništva, imenoval in razreševal pa bi jih DZ.

V ZL upajo, da bosta koalicija in pobudniki referenduma novelo videli kot rešitev, ki bi lahko odpravila pomisleke obeh smeri. Koalicija po oceni ZL s podporo noveli lahko dokaže, da je pripravljena podpreti rešitev, s tem pa po oceni Vatovca lahko pride do dogovora, da bi tudi pobudniki umaknili zahtevo za referendum. To sicer ni verjetno, saj se pobudniki zavzemajo predvsem za spremembo same trase drugega tira.

Premier Miro Cerar in ministrstvo za infrastrukturo se na zbrane podpise danes nista odzivala. Kot so pojasnili na ministrstvu, bodo počakali, da bodo podpisi vloženi v DZ. Rok za zbiranje podpisov se sicer izteče v četrtek, pobudniki pa imajo nato sedem dni časa za njihovo vložitev.

V koalicijih strankah so glede na angažma SDS dovolj podpisov za referendum pričakovali. Ali bodo v kampanji nastopili enotno, pa še ni znano. Igor Zorčič (SMC) meni, da je referendum suha vaja pred volitvami v DZ, Matjaž Han (SD) ocenjuje, da bo šlo za referendum proti vladi. V DeSUS pa po besedah prvaka stranke Karla Erjavca še pričakujejo odgovore.

Zorčič je v izjavi za STA ocenil, da bodo podpisi za referendum še odložili ta projekt. Ob tem je opozoril na negativne posledice, ki jih bo referendum imel za razpis na evropska sredstva 14. julija. Referendum po Zorčičevem mnenju pomeni dodaten in nepotreben strošek k ceni tega projekta. Očitki predlagateljev referenduma pa bi bili po njegovem prepričanju enaki, ne glede na to, kakšna bi bila ocenjena vrednost projekta.

Referendumska kampanja bo pokazala, kdo je za izgradnjo drugega tira in kdo ne, je še dejal in s tem odgovoril na vprašanje, ali bo vladna koalicija nastopila enotno.

Tudi Erjavec je dejal, da je bilo zadostno število podpisov za referendum pričakovati, ko se je v zbiranje vključila največja opozicijska stranka. Odločitev glede sodelovanja v kampanji bo stranka DeSUS sprejela na organih stranke. Sicer pa DeSUS želi, da se razčistijo nekatera odprta vprašanja v zvezi s projektom in od ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča pričakujejo odgovore.

Vodja poslancev SD Han upa, da zaradi referenduma ne bo ogrožen projekt drugega tira. Po njegovem mnenju se bo drugi tir zgradil v taki ali drugačni obliki ne glede na referendum, ki pa da bo referendum proti vladi. "To je zelo preprosto in zelo načrtovano," je prepričan. Sicer pa je Han v današnji izjavi za STA spomnil na stališče SD v obravnavi zakona o drugem tiru, da je zakon zanje na nek način sprejemljiv, ne vedo pa, kakšen bi bil dogovor z Madžari, kar pa je ne glede na referendum ključno.

"Počakajmo, kakšna bo kampanja, a predvidevam, da bo to kampanja proti vladi. "Časovnica je idealna. So predsedniške volitve, zatem državnozborske in lokalne volitve. Nekateri so znali izračunati in upam, da so tudi tisti, ki so najbolj zagovarjali projekt, na to pripravljeni," je še povedal Han.