zdravnik Svet24.si

V Sloveniji kronično primanjkuje družinskih ...

traktor Svet24.si

Tatvina traktorja - pozor, pomagajte najti tatu

robert fico Necenzurirano

Slovaški atentat in Slovenija: nasilje se vedno ...

janez-janša-sds-nov-konferenca Reporter.si

Janšev strel v koleno? Zaradi SLS lahko ostane ...

luka doncic oklahoma dallas pm Ekipa24.si

Noro! Dončić in Dallas sta po tem izjemnem ...

Kate se je odločila, da bo okrevala na res rajskem otoku Odkrito.si

Kate Middleton - okreva "skrita v raju!"

doncic Ekipa24.si

Nastavite budilke: jasno je, kdaj bo Dallas igral ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Ministrstvo in Luka Koper o tem, kdo naj plača za drugi tir

Deli na:
Ministrstvo in Luka Koper o tem, kdo naj plača za drugi tir

Foto: Bobo

Predstavniki ministrstva za infrastrukturo bodo na današnjem srečanju s predstavniki Luke Koper poskušali umiriti strasti okoli zakona o drugem tiru.

Predlog, ki ga je vlada v četrtek potrdila in posredovala v DZ, je namreč po mnenju Luke nesprejemljiv. Med drugim jih moti, da vlada med viri za odplačevanje posojil predvideva takso na pretovor.

Predstavniki ministrstva in Luke Koper se bodo danes sestali v Ljubljani, so za STA povedali na ministrstvu. Tema pogovorov bo predlog zakon o drugem tiru, ki po mnenju Luke Koper ne uresničuje enega od osnovnih ciljev, to je ohranjanja in izboljšanja konkurenčnega položaja koprskega pristanišča.

Med spornimi točkami predloga zakona so viri za odplačevanje posojil, saj vlada predvideva tudi takso na pretovor v Luki Koper. V Luki so izračunali, da bi seštevek predvidene takse po blagovnih skupinah na podlagi podatkov o pretovoru za lani skupaj znašal 17,9 milijona evrov.


Sprejetje zakona bi za Luko Koper pomenilo, da ne bi mogla več vlagati v razvoj pristanišča skladno s potrebami in sprejeto strategijo oz. da bi srednjeročno začela izgubljati konkurenčne prednosti glede na svoje tekmece v severnem Jadranu in širše, so opozorili.

Infrastrukturni minister Peter Gašperšič je medtem v sredo izpostavil, da je bilo v preteklosti s strani Luke Koper pojasnjeno, da so pripravljeni pri projektu sodelovati s povečano koncesijsko dajatvijo.

V predlogu zakona se po njegovih besedah niso odločili za dvig koncesijske dajatve, ki je že zdaj predviden prihodek proračuna, temveč so predvideli dodatno dajatev, takso za pretovor, ki bo namenjena izključno izgradnji te infrastrukture.

"Tako da se zdaj lahko pogovarjamo, ali bi Luka Koper prispevala preko večje koncesijske dajatve ali pa na ta način preko posebne takse. V končnem rezultatu to ni pomembno. Pomembno je, da uspemo zgraditi drugi tir," je dejal.