krokar Svet24.si

Morilski krokarji jima koljejo gosi in teleta, ...

trump-with-sons Svet24.si

Trump nima dovolj denarja

1680173506-fgrsghes-45-1680173482221 Necenzurirano

Nova afera na UKC: to je podjetje, ki naj bi mu ...

damjanic setinc pasek Reporter.si

Strokovni sodelavci poslanke Mojce Šetinc Pašek:...

nika prevc Ekipa24.si

Poglejte to! Kako se je kalil veliki kristalni ...

1704374490-mm2-0899-1704374452059 Njena.si

To je Goran Dragić naredil za slovenske otroke

doncic Ekipa24.si

Uau! To je ta nora Dončićeva trojka, ki je ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Konzumove trgovine v BiH bodo postale Mercatorjeve trgovine

Deli na:
Konzumove trgovine v BiH bodo postale Mercatorjeve trgovine

Foto: Bobo

Mercator bo prevzel Konzumove dobavitelje in zaposlene, na ta način pa se bodo prestrukturirale zapadle obveznosti.

Izredni pooblaščenec hrvaške vlade za koncern Agrokor Ante Ramljak je napovedal, da bo v sklopu načrta prestrukturiranja koncerna na območju Bosne in Hercegovine ponovno zaživela znamka Mercator. Kot je dodal, bodo na ta način ohranili delovna mesta v tej državi in nadaljevali uspešno poslovanje trgovske verige, ki sedaj posluje pod znamko Konzum.

"Vrnila se bo znamka Mercator. Ta bo prevzel dobavitelje in zaposlene, na ta način pa se bodo prestrukturirale zapadle obveznosti," Ramljaka povzema hrvaška tiskovna agencija Hina.

Izredni pooblaščenec hrvaške vlade je novinarjem po srečanju s predstavniki oblasti v Sarajevu pojasnil, da Agrokorjeve družbe v BiH poslujejo "zelo stabilno", vendar pa trgovska veriga Konzum in Velpro nista dosegla zadovoljivih rezultatov. Slednje tudi botruje odločitvi, da se v sklopu postopka prestrukturiranja v BiH vrne znamka Mercator.

Mercator je v BiH prepoznana znamka, s čimer pride "določena varnost", je še dejal Ramljak. Načrt sicer po njegovih besedah še ni formalno odobren, saj ga morata najprej svojima upravama predstaviti Mecator in Konzum, upravi podjetij pa sta tisti, ki morata prižgati zeleno luč. "Ta odločitev še ni dokončna, gremo pa v tej smeri," je dejal.

Današnjega srečanja z Ramljakom so se sicer med drugim udeležili minister za zunanjo trgovino in ekonomske odnose BiH Mirko Šarović, finančni minister Vjekoslav Bevanda ter direktorji Agrokorjevih družb, ki poslujejo v državi. V Sarajevu je bil tudi predsednik uprave Mercatorja Tomislav Čizmić.

Novico o ponovnem prihodu Mercatorja na trg BiH je novinarjem potrdil tudi Šarović in dejal, da v državi Ramljakov načrt soglasno podpirajo. Agrokorjeva podjetja sicer v BiH zaposlujejo skoraj 5300 ljudi, od tega jih je okoli 4600 v verigi Konzumu.



Po poročanju Hine dolgovi Agrokorjevih podjetij v BiH tamkajšnjim dobaviteljem znašajo okoli 66 milijonov evrov, ob tem pa oblasti v Republiki srbski razpolagajo s podatki, da dolgovi na tem območju znašajo okoli 2,8 milijona evrov.

Da bi znova upravljali lastne prodajalne v BiH si sicer želijo tudi v Mercatorju, saj se je, kot so pred časom opozorili nekateri mediji, tudi zaradi spremembe imena v številnih enotah, predvsem v Republiki srbski, občutno zmanjšal promet.

Za STA so v Mercatorju danes pojasnili, da gre za koncept, ki so ga pripravili na podlagi podrobnih analiz poslovanja Mercatorja v BiH pred Agrokorjevim prevzemom največjega slovenskega trgovca in poslovanja po tistem, ko so Mercatorjevi centri po spremembah znotraj trgovskega dela Agrokorja začeli poslovati pod znamko Konzum. Analizirali so tudi tržišče in trende v trgovini na drobno v BiH.

Te analize so po pojasnilih Mercatorja pokazale, da bi tak ponoven vstop znamke Mercator na bosansko-hercegovsko tržišče imel pozitivne učinke, tudi za poslovanje Mercatorja. Osnovna cilja takšnega načrtovanega koraka sta ob tem okrepiti svojo mrežo, poplačati obveznosti bosanskega dela Konzuma do dobaviteljev, na obojestransko sprejemljiv način, ter prevzeti vse zaposlene v Konzumu BiH.

V Mercatorju takšen koncept tako vidijo kot priložnost, da razširijo poslovanje in okrepijo položaj platforme za slovenske in regionalne dobavitelje, ki ju vidijo kot eno od svojih ključnih konkurenčnih prednosti.

Čeprav bi si želeli, da se stvari odvijejo čim hitreje, pa tudi v Mercatorju opozarjajo, da bo moral koncept sprememb v BiH še v proces potrditve vseh ključnih deležnikov na ravni Mercatorja in Agrokorja, tudi bank upnic. Treba ga bo tudi skomunicirati z bosansko-hercegovskimi dobavitelji.