stojnice, belvedere Svet24.si

Foto: Prodajalci okupirali istrske ceste, stojnice...

mladič srne trava Svet24.si

Foto: Za varnost živali na travinju je mogoče ...

1711036296-dsc9299-01-1711036248215 Necenzurirano

Od Žuglja do Žaklja: ko zloraba institucij ...

jansa orban budimpesta cpac Reporter.si

Klavrn zaton Janeza Janše: Hrvat Plenković je ...

hezonja Ekipa24.si

Sramoten izpad! Hrvaški reprezentant in član ...

Poleg britanskega škandala, Rebel razkriva tudi druga sporna povabila, vključno z 2-milijonsko ponud Odkrito.si

Kraljeva družina - Orgije in droga na zasebnih ...

jankovic hokej Ekipa24.si

Velike spremembe v zmajevem gnezdu! Novo ime ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Magazin

Viharni veter, ki je pihal s hitrostjo kar 420 kilometrov na uro, poskrbel za nov letalski rekord

Deli na:
Viharni veter, ki je pihal s hitrostjo kar 420 kilometrov na uro, poskrbel za nov letalski rekord

Boeing 747 družbe British Airways (fotografija je simbolična). - Foto: Profimedia

Letalo britanske letalske družbe British Airways je v nedeljo za pot od New Yorka do Londona zaradi močnega zračnega toka v hrbet potrebovalo le štiri ure in 56 minut, kar je nov rekord za navadno reaktivno potniško letalo, ki ni nadzvočno, kot je bil nekoč znameniti concorde.

Za let od New Yorka do Londona je običajno v normalnih razmerah potrebnih skoraj sedem ur. Boeing 747-400 družbe British Airways pa je v nedeljo letel preko Atlantika od letališča JFK do Heathrowa s hitrostjo tudi do 1328 kilometrov na uro, povprečno pa okrog 1000 kilometrov na uro. A to je hitrost, merjena s tal in ne zračna, kar pomeni, da potniško letalo ni prebilo zvočnega zidu.

Prejšnji rekord za isto pot je bil pet ur in 13 minut, tokrat pa je letalu pomagal veter v hrbet s hitrostjo kar 420 kilometrov na uro. Zaradi tega je pristalo skoraj dve uri pred voznim redom. Ta zračni tok oziroma veter je tisti, ki zadnje dni piha po Evropi in povzroča razdejanje. Če pomaga letalom v smeri proti Evropi, pa seveda obratno vpliva na letala na poti v ZDA.

Vendar pa tudi z vetrom rekorda upokojenega concorda ne bo mogoče tako hitro podreti. Nadzvočni reaktivec je prišel po isti poti v dveh urah in 53 minutah. Privoščili so si ga le premožni in tisti, ki so leteli na stroške davkoplačevalcev. Letalo so dali v muzej, ker je bilo preveč potratno in prehrupno, uradni razlog pa je bila nesreča.