gensko spremenejena semena, NGT, gnojenje, škropljenje, kmetijstvo Svet24.si

Multinacionalke meljejo vrtičkarje in domača ...

Kourtney Kardashian Svet24.si

Kourtney Kardashian ponosna na telo, ki ji je dalo...

gašper bedenčič Necenzurirano

Tonin in Žakelj na policijo prinesla tudi ...

milan kucan sr Reporter.si

Razvnete strasti v SD: Milana Kučana razkuril ...

popovic Ekipa24.si

Velika drama kapetana Celja: Po tekmi z Domžalami...

Simon Vadnjal Revija Stop

Znani obrazi so zelo okoljsko ozaveščeni

luka doncic Ekipa24.si

Luka Dončić je postal del izbrancev in podpisal ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Magazin

Marjana Lipovšek dopolnila 70 let

Deli na:
Marjana Lipovšek dopolnila 70 let

Foto: Bobo

Ena najvidnejših ambasadork slovenske kulture v tujini Marjana Lipovšek danes praznuje 70. rojstni dan.

Svetovni sloves si je ustvarila s poustvaritvami glavnih opernih vlog za mezzosopran in koncertnimi nastopi. Sodelovala je z najpomembnejšimi orkestri in dirigenti ter gostovala v največjih glasbenih središčih.

Za seboj ima domala vse največje pevske vloge. Bila je Kundry, Fricka, Dalila, Carmen, Amneris, Klitemnestra, Eboli, Marina, Amme, Jokaste, Oktavian, Miss Quickly. Pri njihovih poustvaritvah je sodelovala z najpomembnejšimi dirigenti, kot so Nicolaus Harnoncourt, Georg Solti, Lorin Maazel, Claudio Abbado, Zubin Mehta, Riccardo Muti in Riccardo Chailly.

Hči skladatelja Marijana Lipovška, rojena v Ljubljani, je najprej študirala klavir in glasbeno pedagogiko, med nadaljnjim študijem na Visoki šoli za glasbo v Gradcu pa se je odločila posvetiti petju. Prva jo je angažirala Dunajska državna opera, kjer je nabirala odrske izkušnje v manjših in srednje velikih vlogah, nato pa je kariero gradila kot članica državnih oper v Hamburgu in Münchnu.

Glavne mezzosopranske vloge je začela usvajati v Hamburgu: kot Oktavian v Straussovem Kavalirju z rožo, Dorabella v Mozartovem Cosi fan tutte, Marina v Borisu Godunovu Modesta Musorgskega in Ulrica v Verdijevem Plesu v maskah. V Münchnu je repertoar nadgradila z dramskimi liki. Med drugim je pela v produkcijah Straussovih in Wagnerjevih operah ter v Bergovem Wozzecku.

Posebej uspešno je leta 1988 z vlogo Dalile v Samsonu in Dalili Camillea Saint-Saensa nastopila na poletnem festivalu v avstrijskem Bregenzu, kar ji je prineslo nadaljnje angažmaje v Berlinu, na Dunaju in v Parizu. Tudi Milano, San Francisco, New York in Chicago so bile postaje na njeni umetniški poti.

Ob tem je sočasno gradila še koncertno kariero, zlasti se je navduševala nad samospevi, ki so v njeni interpretaciji dokumentirani v številnih televizijskih in radijskih oddajah ter na ploščah. Za vrhunske umetniške dosežke je leta 1988 dobila Prešernovo nagrado.