pirc musar bql Svet24.si

Tako je predsednica Pirc Musar zapela na koncertu ...

asfinag Svet24.si

Z avtoceste rešili izgubljeno mamo raco in devet ...

matjaz kovacic bobo Necenzurirano

Ne Ljubljana. Da je Maribor izgubil banko, so ...

koscek erika Reporter.si

Poslovne skrivnosti partnerja Erike Žnidaršič: ...

doncic Ekipa24.si

Luka Dončić po veliki zmagi: 'Počutim se ...

Princ Harry in Kate Middleton - nekoč prava prijatelja - danes pa .. Odkrito.si

Kate in Harry - Če se bo to zgodilo, se bosta ...

1714382871-006-cel-oli-240428-lv-1714382855842 Ekipa24.si

Celjani mislijo resno! Snubili Modrića in ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Magazin

Legendarni fotograf Tone Stojko: Ko si mlad, si obenem udeleženec in kronist demonstracij

Deli na:
Legendarni fotograf Tone Stojko: Ko si mlad, si obenem udeleženec in kronist demonstracij

Fotograf Tone Stojko - Foto: Simon Stojko Falk

Tone Stojko je mojster fotografije z izjemnim opusom, ki ga je ustvaril med prelomnima letoma 1968 in 2020 v slovenskem, jugoslovanskem in srednjeevropskem prostoru. Bil je zraven, ko se je pisala slovenska in svetovna zgodovina. Videl je, kako so ljudje trpeli, upali, se veselili in bili razočarani. Vse to je beležil s svojim fotoaparatom. Pravi, da se življenjska poslanstva običajno pokažejo na koncu življenja. V njegovem jih je bilo kar nekaj, zagotovo pa izstopa tudi kot dolgoletni kronist demonstracij.

V intervjuju za Reporter med drugim pove, kateri dogodki so ga v življenju pripeljali do tega, da je prav fotografiranje demonstracij postalo rdeča nit njegovega dolgoletnega fotografskega opusa.

Pove, kako je kot mlad doživljal študentske demonstracije leta 1968 in kako na demonstracije gleda danes.

Doživeto, iz svojega zornega kota, opiše dogajanje na protestih 5. novembra letos, na katerih je bil huje poškodovan fotografski kolega Borut Živulović.

Kot fotoreporter, ki je dokumentiral ključne trenutke v poznih 80. letih, ki so vodili k osamosvojitvi Slovenije, pove tudi, kako danes, z distance, gleda na tisto obdobje in svojo fotografijo aretacije Janeza Janše 31. maja 1988, ki je postala del zgodovine in kolektivnega spomina.



Spregovori tudi o svojem odnosu do gledališča in gledališke fotografije, za katero je dobil nagrado Prešernovega sklada ter o tem, kaj je bistvenega pomena za dobro portretno fotografijo.

Pove tudi, zakaj mu je bilo fotografiranje legendarnega Alfreda Hitchcocka ljubše kot fotografiranje Fidela Castra.

VEČ V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24